Insafi Diri Insan yang Hina...


Salam ukhwah.
Syukur kita pada Pencipta sekalian alam kerana kita masih lagi dilimpahi rahmat dan Nikmat yang bernilai, alhamdulillah.Kesihatan yang diberikan agar kita tetap taat beribadah,penglihatan yang masih jelas agar kita mencari kebenaran yang hakiki sambil memerhatikan ciptaan alam yang sungguh indah, Keunikan ciptaan tubuh badan kita membuatkan kita terfikir bagaimana Allah aturkan Bulu hidung dan bulu roma kita tidak panjang seperti rambut, gigi kita yang keras disepanjang gusi kita yang lembut, dan aturan allah menjadikan pabila tangan kita menghulurkan sesuatu ke dalam mulut automatiknya mulut membuka seluas2nya agar makanan masuk kedalam,dan yang paling menariknya Allah aturkan penciptaan saluran pembuangan kecil dan besar,..ish.hebatnya Allah.. Allah angkat darjat manusia dengan akal yang waras menandingi ciptaan2 nya.. Mana mampu manusia yang lemah ni mencipta sedemikian rupa..Kita fikir2kan lah..

Pernahkah kita terfikir bagaimana ciptaan Allah swt menciptakan unta yang hidup di padang pasir? Kakinya yang mampu mengesan di mana kawasan pasir jerlus, mata yang mampu menahan ribut pasir di padang pasir, binggol unta yang mampu menyimpan air dan pelbagai lagi keistimewaan tang ada pada unta..Pernah kah kita terfikir? renung2kanlah..

Sekadar itu sahaja buat kali ni, petikan dipetik dari kelapangan masa menghadiri kuliah2 bagi mengisi rohani yang kosong, mana yang baik itu dari Allah, Yang buruk dari kelamahan diri sendiri.akhir kata Wallah hu a'lam.

No comments:

Post a Comment

HiDuP MuLiA MaTi SyahiD..

We Love Tok Guru...

Sedikit Kenangan Manis..

.